Jag behöver jeans, sömn och lite ömhet


Lyckojazz är inte alltför lycklig idag.
Jag är omotiverat arg och störd på allt och inget, och tröttare än jag någonsin brukar vara på fredagar. Det beror inte på veckan i sig - den har varit sällsynt rolig. Julfesten med studiekompisarna var en höjdpunkt - vi tog tåget ut på landet, kokade risgrynsgröt på vedspis och sjöng Sweet child of mine. Lovely.
Nå, nu insåg jag att jag inte varit hemma en enda kväll sedan Hollandsresan för två veckor sen, att jag totalt ignorerat min förkylning, knappt ätit något alls, sällan kommit i säng före fyra på nätterna och knappt hållit i en penna. Släng en hög skolarbete på det, och vi har ett perfekt sätt att köra slut på sig själv på. Så jag var smart och avbokade filmkvällar mm. i helgen, trots att jag kände mig osjysst - under de två kommande dagarna ska jag stänga in mig i lägenheten och bara plugga och koppla av, tala i telefon och försöka äta vettigt. 


Jazz'  julklappsönskelista 2008:

En videokamera
En huvudmassage av Rex (Jag visste att massage kunde vara sensuell, men milda makter...)
Ett presentkort till Gina Tricot
Någon att sjunga duett med (Nej, det var ingen metafor - jag vill faktiskt ha just någon att sjunga duett med)
Mörkgrönt nagellack
Valfri White Stripes-CD
Biobiljetter till Bond och Twilight
Stort julpaket från Lush
Ett par perfekt sittande jeans (jag är i desperat behov av nya, men kan inte förmå mig att lägga en eftermiddag på den enda sorts shopping jag hatar)


Har sett ett Angel-avsnitt som godnattsaga (säsong 5 är fantastisk...), och ska nu krypa i säng. Puss på er alla!

//Jazz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0