And here's to you, mrs. Robinson...

Hallå alla, det var en stund sen!
Jag tog nämligen ledigt från mitt liv en vecka, och stack norrut för att agera sminkös och chaufför åt brorsan & co inför musikalpremiären. Sanslöst roliga dagar. Musikalen blev en succé som väntat, och att lära två 17-åringa killar använda kajal är minst sagt underhållande! Brorsan och hans kompis spelar i samma band, och är sådär lagom musikerkaxiga till vardags - men nu var de dock alltför premiärskraja för att orka med det. Så scenvana syrran fick rycka in med lite flummande om nyttan med rampfeber. Tack och lov för populärpsykologi!;) Efter showen lät det betydligt annorlunda; då ville de mest krama allt och alla... Sötnosar.
Ett par föreställningar hann jag gå på innan det var dags att återvända söderut. Vanligtvis brukar jag ha svårt att sitta i publiken - jag blir bara kritisk och vill upp på scenen själv - men nu var jag bara superstolt över alla ungarna som jag ju sett växa upp som klasskompisar till brorsan. Sjukt duktiga.

Men nu är jag alltså tillbaka i Studiestaden. Sitter här nyduschad, och doftar som någotslags gräddig efterrätt... Mitt hårbalsam är XZ's choklad&vanilj, och duschkrämen är dendär Palmolive milk&honey, och båda doftar ljuvligt! Balsamet köpte jag verkligen enbart för doftens skull, men det är överraskande bra. Innan jag sticker norrut för sommaren ska jag passa på att besöka Lyxbutiken och inhandla det viktigaste inför sommaren: Gradual tanning cream för ansiktet, och mineralpuder, båda från mitt älsklingsmärke Lumene. (Tja, vissa har inte riktigt råd med Clinique...) Det gick liksom upp för mig att om jag ska bli redhead i sommar kommer jag att se ännu blekare ut än vad jag redan gör... Och pudret jag använder nu, från Maybelline, (köpt i misstag, hade L'oreal tidigare) är tyvärr inte värt särskilt mycket. Har aldrig varit något fan av puder överhuvudtaget, men det är ändå rätt praktiskt för panna och näsa. Där hade vi dagens skönhetsfunderingar.

Kom alltså tillbaka till Studiestaden i måndags, för två sista veckor av tentplugg och skrivande. Hittills har jag dock mest träffat vänner - det blir ju så, ni vet, när det plötsligt går upp för alla att man inte kommer att ses på tre månader! Är lite för fullbokad för mitt eget bästa nu; Vet inte riktigt när jag ska hitta tid för läsning av 300 sidor vetenskapsfilosofi före fredag. Hm. Men jag vill ju hinna se mina vänner, och ibland får man bara prioritera... Har hängt en hel del med Eri och Ginny från streetdancen de senaste veckorna, och dit gick också gårdagen. Ett av samtalsämnena på tapeten var huruvida det är en bra idé att falla för sin kompis' bror. Jag funderar mera på hur smart det är att falla för sin brors kompis. Nix, jag faller inte för 17-åringar, någon gräns får man väl ha, men en 19-åring...? Skulle inte fundera på det annars, men jag har aldrig varit med om maken till kemi... Det blir en intressant sommar.

xoxo//Jazz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0