Skönhet, våryra och syskonkärlek


Namaste!

Planen för idag var egentligen att äta med Nika och sedan gå in till stan - jag har en del jag måste handla till morsdag och annat, plus att jag hade tänkt mig en ordentlig shoppingrunda. Det var nämligen väldigt länge sen jag var i stan bara för att shoppa - jag hinner alltid bara in en sväng i förbifarten påväg till kören eller någon annanstans. Nå, idag skulle jag ha haft tid, men så insåg jag att jag, tro det eller ej, inte alls var på klädhumör. Istället blev det en långpromenad, och shoppingen begränsades till matinköp. Men jag ska nog ta en shoppingdag ännu denhär veckan: Vill till HM och Gina Tricot, behöver en ny cardigan att ha ovanpå söta linnen nu innan sommaren. Lindex har haft alldeles ljuvliga tunikor hela våren, ska nog titta in där också... Och på Zara. Inte riktigt i min prisklass,men igår fick jag veta att det vankas en ordentlig fest i sommar. Pinsamt nog gick min första tanke till garderoben... Men det är förklarligt, eftersom jag mycket väl vet vilka kretsar festföremålet umgås i - och tro mig, man vill se så bra ut som möjligt... (Ledtråd: Musiker!!!) Jag fick visioner av en lite vardagligare klänning, mörkt orientaliskt mönstrad, med v-ringning och vid kjol. Det skulle jag trivas i, med metallic-ballerinor till.

Sen är jag sugen på ett mörkt brunrosa läppstift. Jag är fortfarande bitter över att de slutat tillverka dendär härliga, gammalrosa Blistex-läppglansen - färgen var så perfekt. Och vanliga läppstift är så dyra. Och billighetsmärken är snabbaste vägen till spruckna, nariga läppar... Det är ju så: Ögonskugga och rouge kan man köpa billigt, det är ändå ingen skillnad - men mascara och läpprodukter måste det vara kvalitet på. Nå, jag har inte handlat smink på länge - en bra nattkräm måste jag också ha. Och hårbalsamet är slut - tror jag ska prova det där nya, röda från Gliss, som ska skydda håret. Gliss rekommenderas förresten varmt! Att köpa dyra frissashampoon har jag aldrig brytt mig om, inte när det finns såpass bra produkter i vanliga livsmedelsaffärer. Det var dagens smygreklam. Enjoy!:)

Helt otroligt vilken vår det här har varit! Eller, vilken vårtermin, ska jag kanske säga. Jag har aldrig haft såhär mycket att göra förr, varken såhär mycket studier eller såhär mycket program på fritiden. Men trots det har jag sällan varit såhär icke-stressad! Fattar verkligen inte vad det är - det är som om jag flyter ovanpå på något vis, som om jag inte på allvar berörs av min vanliga tentpanik och deadline-ångest, utan bara... trivs. Njuter. Lever. Jag vet verkligen inte när jag sist har mått såhär bra.

Hittade förresten igår äntligen en sida att se Gossip Girl på. Vilken lycka!:) Jo, lite kul är det faktiskt. Lika bra som the O.C är det väl inte, men man kan se på det enbart för modets skull - kläderna i den serien är verkligen otroliga. (Tror jag har tjatat om det tidigare...) En annan sak jag älskade med avsnittet jag såg i går (Desperately seeking Serena) var scenerna med nyblivna styvsyskonen Chuck och Serena. Deras förflutna har innehållit allt från fyllesex till backstabbing, men nu fanns där plötsligt en fantastiskt söt syskonkemi - Serena råkar i klistret, och ringer Chuck, och han ställer upp utan vidare. Plötsligt är sarkasmerna utbytta mot sårbarhet och förtrolighet; det är fråga om en rejäl attitydförändring från båda hållen. Helt klart de raraste scenerna hittills i serien. Syskonrelationer i TV-serier brukar annars vara rätt klumpigt gjorda tycker jag, och jag är supersvag för vettiga bror-och-syster-scener, säkert eftersom jag känner igen mig i det.

Nu är det dags för lite skolarbete igen, tror jag.
Stor kram på er alla!


Dagens låt: Imogene Heaps Hide and Seek. Kräver ett par genomlyssningar innan man fastnar för den, men sen är man verkligen fast... Lika udda som bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0