Comfort shopping och vinterstövlar

Denna vecka inleddes med värsta tänkbara nyheter. Jag reagerade med irrationell ilska och fysiskt obehag, gick mekaniskt omkring och kunde varken koncentrera mig på föreläsningar, koreografi eller skrivande. Gav mig själv en helledig dag igår för att tänka på annat - gick ut på stan och strövade hela torsdagen. Postade ett par brev, köpte ettpar vackra svartvita vykort, njöt av parfymerier och bokhandlar. Sex and the city-aktig julstämning i Studiestaden. Fantastiskt skönt.

Fick alltså mitt shoppingbehov tillfredsställt igår. Det kanaliserades i en mjuk rosa-brun, klassiskt mönstrad, urringad ylletröja och en alldeles fantastisk grå oversize t-shirt med en påfågel framtill. Ylletröjan är väldigt Saltkråkan, och kommer att vara fantastisk med mina teddyfodrade bruna vinterstövlar, och påfågel-t-skjortan var mera "jag" än något jag sett på väldigt länge.

Det jag fortfarande behöver är ett par nya vinterskor. Visst, jag har mina älskade teddystövlar, men de börjar ha sett bättre dagar... Tack och lov har DinSko i år det mest fantastiska sortiment jag någonsin sett hos dem - jag brukar aldrig hitta stövlar tillräckligt nedtonade och bohem-coola för min smak, men i år kommer jag att få såå svårt att välja! Det står mellan deras uppdaterad version av teddystövlarna, denna gång med höga nedvikbara fuskpälsskaft, eller också ett par av dendär typiska vintage-chica modellen. Lågklackade, förstås - kullerstensgator och högklackat är galet opraktiskt när man har bråttom (mitt normaltillstånd). Så, om jag får tråkigt i morgon blir det en skoshoppingtur. Behöver dessutom ta en tur till Bodyshop och inhandla reselyx, dvs. miniversioner av shampoo och bodybutter att ta med på Resan (om två veckor! Underbart!). Jag tror jag har bestämt mig - det blir Shea butter respektive Mango. Fantastiska dofter båda två.

Övriga ljuspunkter i veckan: 

-Brorsans utökade instrumentsamling. Jag ska ta en sväng till Hemstan nästa helg och provspela hans nya Pearl. Har inte suttit framför ett hyfsat trumset sedan teaterskolan, och jag saknar det!

-Another way to die. Dvs. låten till den nya Bondfilmen. Jag älskar Jack White, jag älskar hur han låter tillsammans med Alicia Keys, och jag älskar, älskar den märkliga, aggressiva låten.

-Och naturligtvis, framför allt: USA's presidentval! Yes, you could... Underbart.



Ta hand om varandra!
xoxo//Jazz.


Kommentarer
Postat av: Anja

Svar:

Nja, kanske för dem som inte insett Gossip Girls storhet ;) Du missar väl inte det ikväll?

2008-11-09 @ 13:20:08
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Haha, ehm .. Tack! :)

2008-11-11 @ 14:18:38
URL: http://originalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0