Ljudteknik(-er) och midnattspluggande



Min shoppingrunda idag blev kort men lyckad: Hittade vad som garanterat kommer att bli denna vinters älsklingsmössa. Fjolårets var havsblå och kom från Indiska, och i år blir det en underbart vinröd stickad beanie från HM. Vet inte vad det är, men jag vill bara ha vinrött i höst! Och plommonlila. Har klätt mig i blå och bruna toner så länge nu, och visst gillar jag det, men börjar ändå bli lite trött på det... Dessutom hittade jag en fenomenal stickad cape á la Blair Waldorf - vinröd den också! Kommer att bli fantastisk med en enkel svart polo under.

Traskade sedan hemåt i regnet. De höll på att rigga en enorm scen på torget, och jag fick en skymt av min favoritljudtekniker (ja, alla har väl en?!) från Hemstaden, som alltid är med när det sker något större i musikväg. Blev bekant med honom när vi roadade åt en kompis band för några år sen, och han är högt uppe på listan över de coolaste personer jag vet; Småbarnspappa med hästsvans och jordnära attityd, men med en smågalen sida som fick honom att klättra upp och hänga upp och ned i repen i taket till lokalen när vi riggade ned efter koncerten. Tänker av någon anledning alltid på det när jag ser honom... Vet inte vad det är, men ljudtekniker är nästan ännu attraktivare än gitarrister! Which is saying something.

Och nu sitter jag här, och försöker förgäves komma igenom en antropologiartikel för att kunna skriva ett vettigt sammandrag över den till morgondagens föreläsning. Inte alltför smart att spara det till midnatt, men vad gör man?
Tja, man tvättar bort dagens smink, smörjer in sig med Lumenes Natural code-moisturizer och Garniers caffeine roll-on under ögonen, sätter läsglasögonen på näsan (lila rayban-plastbågar, kommer aldrig att sluta älska dem!) och parkerar sig framför datorn. Sleep is overrated.

Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0