...or are we dancer?


Har unnat mig en otroligt härlig fredag idag: Lång, lugn shoppingrunda, och gitarrspel nästan hela kvällen. Såååå skönt. Jag struntade både i dansen och i kören idag - brukar aldrig göra det, så jag kunde inte uppbåda särskilt dåligt samvete för det. Jag traskade alltså iväg till stan för att om möjligt hitta en t-skjorta på Gina Tricot; Jag älskar deras tryck. Mina shoppingplaner brukar aldrig hålla, men idag hittade jag faktiskt precis vad jag sökte - två härligt quirky t-shirts, en vit och en grå, med tidningsomslag tryckta framtill. I love.

Sen blev det skönhetsshopping: Ögonkräm från mitt favoritmärke Lumene (Långt bättre än Nivea - undvik, undvik! - och långt billigare än Clarins, vilket jag garanterat skulle välja om jag var en aning rikare...) och ett nytt läppbalsam, min favoritprodukt någonsin. Detta blev ett från Blistex - inte mitt favoritmärke annars, men man kan väl göra undantag.

På tal om just skönhetsshopping - jag hittade denhär listan på flera bloggar därute, och eftersom jag som bekant älskar listor kopierade jag den. Här är min variant:

Skönhetsshoppinglista:
Mitt nästa inköp ska bli:
Bodybutter i Papaya från the Bodyshop. Mmm.
Jag kan inte vara utan:
Ett bra läppbalsam, helst Labello. Jag KAN verkligen inte vara utan det.
Jag vill väldigt gärna ha:
Åh, en ordentlig flaska av min älskade Flowerbomb-doft! Helst genast!
Jag skulle aldrig använda:
Kajal, solpuder eller glittrigt nagellack. Not for me.
Jag funderar på att börja använda:
Ljuspenna. Tror jag satsar på Lumenes, då Touche Eclat inte riktigt är i min prisklass...
Jag skulle använda, om jag hade råd:
Krämer från Clinique och Clarins, tveklöst.
Jag håller alltid ögonen öppna efter:
Ett snyggt mörkt nagellack i lila/brunt/rött. Kan aldrig få för många.
Jag vet att det är totalt onödigt, men...
Jag skulle gärna vilja ha O.P.I:s hypade Parlez-vous Opi. Ni vet, det där märkliga ljuslila nagellacket som alla talar om...


Dagens låt:
Human, med The Killers. Jag älskar deras märkliga texter, och låten är såå härlig - den ger mig rysningar. Youtuba den!

Xoxo//Jazz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0