Ny årstid, ny klädstil... Och Twilight

Helgens citat: "Alltså, man kan inte somna med sådanhär puls..."
Av det kan ni sluta er till att jag har haft en intressant helg. Det har jag.

Anyway, gott nytt 2009! Jag har världens bästa känslor inför dethär året, det känns helt underbart med en nystart!
Fashionwise vill jag börja året med trasiga jeans, långa coola t-shirts och snygga, skrynkliga, rutiga skjortor. Grunge-igt, bekvämt och vårigt! Twilight blev sedd under jullovet och den är klart godkänd, men min vampyrfeber har lugnat sig en aning och med den min lust efter mörk romantik och gotik avmattats.

I ärlighetens namn har jag redan vårkänslor, och det ska manifesteras i mina kläder! Mina klädvanor går nämligen enligt årstiderna, märker jag: 

-Höst och jultid får mig alltid att vilja klä mig romantiskt och kvinnligt: Klänningar, cardigans och färger som grått, puderråsa och vinrött. Mörkröda naglar.

-Vårvinter och vårmånader däremot lockar fram tomboyen i mig; Då blir det vida jeans, beanies (årets är underbart grönblå), stora hoodies och knallgröna sneakers. Vinterns elegans är puts väck, och det trivs jag med. Istället sätter jag hörlurarna på huvudet, stänger ute omvärlden i bästa hiphopstil och lyssnar på Petter och Foo Fighters. Mycket blått, mycket grunge. Jag har dock en känsla av att jag inte kommer att kunna sluta med mina mörka naglar ännu.

-Sommaren är en helt annan historia: Då inspireras jag av allt från mitt sommarjobb och Änglagård till rockfestivaler och Beverly Hills 90210. Det blir tunna lösa batiktoppar, rutiga skjortor, vida linnebyxor, scarfar på huvudet á la Woodstock och slitna microjeansshorts. (Minikjolar får ni aldrig någonsin se på mig!) Jordfärger med bränd orange och ljusrosa som kontrast. Ballerinor och Keds eller barfota, aldrig sandaler.


Till sist ska jag erkänna en sak rörande Twilight. Nej, jag är inte kär i Edward Cullen (eller i Robert Pattinson, för den delen) och jag blev inte så inspirerad av vampyrerna som jag hade väntat mig (även om de var underbart gestaltade!). Istället blev jag inspirerad av den jag tyckte allra minst om i filmen: Bella.
Jag gillade inte Bellas kortärmad-över-långärmad-kombinationer, lite för lågstadieaktigt för mig - men jag älskade hennes armband, och hennes färgskala, svart och mörklila. Har faktiskt inte tänkt på att dessa färger går att kombinera med tomboy-stil! Har en känsla av att jag kommer att plocka in lite mörklila nyanser i min garderob i vår.

Nu är det godnatt-dags: Jag har tidig morgon med hindi-lektion i morgon. So Sayonara!

xoxo//Jazz

Kommentarer
Postat av: Anja

Svar:

haha, det vet jag ingen som gjort...

2009-01-17 @ 19:12:07
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Oj, men vad deprimerande.. Haha!

2009-01-18 @ 12:31:56
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Ja, kanske det. Tack för din åsikt! :)

2009-01-23 @ 20:13:28
URL: http://originalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0