Cheerleaders, ljusrosa och lejongult


Sitter och arbetar lite oegagerat på min text om feminism och religion, och blir distraherad av högstadiefoton som en gammal klasskompis laddat upp på Ansiktsboken. Kul att se bilder från lyckade hemmafester och fåniga skolevenemang etc, men samtidigt är jag så lättad över att aldrig på allvar ha deltagit i detdär allra mest klichéiga högstadielivet: Drickandet på torget på helgerna, pojkvänsdramat, och cheerleadingen...

Det förundrar mig att jag fortfarande orkar störa mig på det, men det hjälps inte - hejarklacksledare kommer för alltid att vara föremål för mitt oreflekterade, instinktiva förakt. Det kan ha något att göra med att jag hängde med teatermänniskor hela högstadiet, ifall vi ska köra med traditionell, amerikansk High School-uppdelning...
Hur som helst är jag mycket stolt över att aldrig någonsin ha stått på en läktare och skrikit nonsens iklädd för kort kjol. Och jag håller fullständigt med den enda vettiga repliken i Bring It On:
"Cheerleaders are dancers... Who have gone retarded."
Okej, rant over.

Den senaste veckans doftshopping resulterade i Doves nya fenomenala ljusrosa sammetsbodylotion. Jag absolut älskar den. Och jag chockerar mig själv med att falla för rosa allt mer, jag som alltid avskytt denna tjejfärg! Idag stod jag till och med och övervägde Göt2b:s superflickiga hårspray, bara för att det doftar såå gott och för att flaskan är så sött gul-rosa... Jag måste skärpa mig, jag använder ju inte ens hårspray!

Alltså, dofterna i mitt liv för tillfället:
-Herbal essences fantastiska ljusrosa balsam. Bättre än svindyra salongsprodukter, jag lovar - och doften är fantastisk.
-Doves ljusrosa bodylotion, som sagt. Söt och mjuk.
-Viktor & Rolfs Flowerbomb, min favoritparfym sedan tre år tilllbaka. Har aldrig orkat med en parfym sålänge som denna ljusrosa handgranatsformade flaska - den är jag, helt enkelt. Doftar varmt, rökigt och sött utan att vara tung. Som kashmere i doftform.

Veckans andra shoppinghöjdpunkt kan betraktas som en viktig rite de passage i min övergång från flicka till kvinna - nämligen det obligatoriska fyndandet av en märkesväska på second hand
Jag, som egentligen avskyr allt vad Second hand heter, följde motvilligt med Ginny till hennes favoritloppis. Där träffade jag en väldigt trevlig, oanvänd lejongul o.i.s-väska... Ginny blev så förtjust att hon erbjöd sig att köpa den till mig som en åtta månader för tidig födelsedagspresent, och fick den för det våldsamma priset på 3 euro. (Dvs. 30 kronor) Jag blev glad...

Dags att återvända till arbetet!
Puss//Jazz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0