Hairspray och ghosts of my past

Våren ska vara en tid för nya bekantskaper, men i mitt fall är det visst tvärtom! Har varit ute med Matrix några gånger nu, efter en tre månaders paus, och nu gick jag precis med på att träffa en gammal dejt igen helt randomly. Jag är inte alls säker på att det var en bra ide. Ibland finns det orsaker till varför det kallas just spöken från det förflutna - det är inte alltid helt behagligt att träffa dem igen...

Vår förresten, så lagom heller - snöyra och vitt överallt i studiestaden idag, efter en härligt varm och slaskig vecka. Typiskt. Men man får anpassa sig: Jag plockade fram mitt mörkröda nagellack igen, och har ägnat de senaste timmarna åt lite kvinnlig multitasking: Lackat naglarna, läst igenom en bok för avhandlingen och skrivit ettpar sidor om den, kokat en snabb soppa vid sidan av skrivandet och spelat Muses Unintended på gitarren. Den är så vacker, en sådan gråtlåt.

Ikväll är det dansövning igen, och jag kan inte låta bli att hoppas att Indie ska vara där... Jag borde inte, men det är så mycket roligare när jag får tillbringa pauserna skrattandes med honom. Suck.

Fashionvise är jag ganska mekanisk nu - roterar mina T-shirtfynd med ett par basic cardigans till, mina bekvämaste, mest slitna jeans, stor halsduk och knähöga teddyfodrade stövlar. T-shirts med roliga retrotryck är verkligen min wardrobe staple nummer ett - men milda makter vad jag längtar tills jag får börja kombinera dem med fjolårets mockasiner och Keds, eller ettpar åttiotalstrainers. Och min slitna bruna läderväska och rufsigt sommarhår till det. Åh.

Nu måste jag hitta min gråa body och min storrutiga favoritskjorta inför dansen. Vi ska öva Hairsprays You can't stop the beat idag om jag minns rätt, så det blir nog full fart!:) Alltid skönast att slänga en stor skjorta över bodyn i pauserna, istället för tighta juicy-hoodies. Jag älskade Hairspray nästan lika mycket som Mamma Mia, så jag ser mycket framemot att gå igenom danserna i den!

Okej, var är min skjorta nu då...

Puss på er alla!
//Jazz

Kommentarer
Postat av: Anja

Svar:

Jaså? Vad äter du / inte äter? Hur länge har du hållt på? Hur överlever du ens? :)

2009-03-27 @ 15:05:00
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Randy

Åh vad kul med dans =)

2009-03-27 @ 15:21:37
URL: http://randys.blogg.se/
Postat av: natta

vinna ett par nya sandaler?

2009-03-27 @ 19:42:12
URL: http://natalies.se
Postat av: Jagheterintesune

Vilken fin blogg du har! :D Ska vi följa varandra via bloglovin? :) Kram

2009-03-27 @ 22:12:36
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Oj Gud, detta kan nog bli svårt... Men tack för alla tips! Jag är inte religiös, så jag får väl vara motiverad på annat sätt.

Längtar tills det blir jordgubb, ananas, melon och mandarinsäsong. Åh, det bara vattnas i munnen på mig! Tyvärr får man nöja sig med banan och äpple nu. Haha. Smoothies är jättebra sockerdämpare tycker jag.

2009-03-27 @ 23:12:32
URL: http://originalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0