Stilikoner och Dirty Dancing

Vi diskuterade stilikoner efter dansen igår. Rätt typiskt omklädningsrumssnack; det brukar alltid handla om kläder, figur och skönhet. (Och om hur killarna dansat, det är ju alltid kul att analysera...) Och det var spännande att höra på de andra: Mir ser bara på unga musiker typ Regina Spector, Amelie är Audrey Hepburn-fan á la Blair Waldorf, och Dina älskar Rihannas stil. Och det syns på dem, när jag tänker efter.

Jag har lite svårt att välja en enda stilikon, men jag vet att jag kan googla Misha Barton och bli inspirerad varje gång. Älskar verkligen hennes blandning av boho och grunge. Chloë Sevigny är nästan lika inspirerande. Annars får jag alltid en massa inspiration från Teen Vogue - deras återkommande fashion shoots med preppy internatskolestil är alltid fantastiska, även om jag reserverar den stilen för de mörkaste vintermånaderna. För tillfället inspireras jag nästan allra mest av Kurt Cobain och annan nittiotalsgrunge, om jag ska vara ärlig: Galna t-shirts, slitna jeans och rutiga skjortor i bästa tomboystil. I love.

För tillfället har jag reselängtan. Jag har fått en massa flashbacks från Hollandsresan i höstas, och framför allt från Peru för två år sen - åh. Men någon resa står inte på programmet de närmaste månaderna - jag får vackert hålla mig i landet och jobba vidare med arkeologiuppsatsen,litteraturvetenskapen, hindin och dansen. Sommaren vill jag inte riktigt tänka på, för sommaren betyder F, och F vill jag definitivt inte tänka på. Inte nu.

Dansen i går gick bra, Hairspraydanserna var riktigt kul. You can't stop the beat är en sån suverän låt! Vi repeterade lite från Dirty Dancing också, vi har ju showen på kommande och dendär dansen som ungdomarna dansar i hemlighet, ni vet, ska ingå. Vi ska återskapa watermelon-scenen är det tänkt. Det var inte helt otrevligt! Jag har älskat Dirty Dancing i evigheter, och just dendär dansen är ... nå, lite dirty är den väl. (Och jo, Indie var där. Jag måste verkligen skärpa mig. Men roligt hade vi...)

Dags att gå en sväng via Stamkrogen och träffa Lis och Rambo. Ha en skön lördagkväll!

xoxo//Jazz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0